רופא השבוע שלנו הוא דר' ניצן שלזינגר- רופא שיניים – מנהל את המרכז להשתלות שיניים ואסטתיקה 
  • חדשנות רפואית
  • Apr 14 2020
  • 01 pm

דר' ניצן שלזינגר- רופא שיניים – מנהל את המרכז להשתלות שיניים ואסטתיקה נשוי ואב לשלושה ילדים 

כמה שנים אתה נמצא בתחום הרפואה?
למעלה  מ-27 שנים.
 
ספר לנו איך החלטת לעסוק ברפואה, או מה ה"אני מאמין" שלך?
מאז שאני זוכר את עצמי , תמיד ידעתי שאהיה רופא- תפיסת העולם שלי היא " לטפל כמו שהייתי רוצה  שיטפלו בי"  
- הדבר מתבטא בכל הרבדים – הן ברמת השירות והן ברמת המקצועית – בחומרים , סטריליזציה , התמקצעות והשתלמויות
בידע הכי מתקדם שיש ובציוד ומיכשור   הטוב ביותר , כל זאת על מנת לתת את רמת רפואת השיניים המתקדמת ביותר.
 
במה אתה מתמחה ואילו פרוצדרות רפואיות אתה בעיקר מבצע?
עיקר העיסוק שלי הוא בתחום השתלות השיניים  ושיקום לסתות – אם בטכניקה של "הכל בבת אחת"  - כלומר עקירת משנן אבוד
, ביצוע של שתליםוהתקנת שיקום קבוע זמני- הכל באותו היום – כולל שימוש בשתלים מוטים – כמו ב ALL ON 4-6  
או השתלות שיניים ממוחשבות – השימוש בטכנולוגיות הללו מקצר את משך הטיפול, מפחית את הסיכוי לזיהום ובד"כ פחות  
כאבים , נפיחות ושטפי דם- ביחד עם קבלת גשר קבוע מיידי.
 
האם יש טכניקות רפואיות ספציפיות או גישות רפואיות ייחודיות שאתה מתמחה בהן?
היום הרפואה  הולכת לכיוון של  פרוצידורות זעיר פולשניות (minimal invasive )- על מנת להקטין את הסיכונים של זיהום
וכן הרבה פחות  תופעות לוואי של כאב, נפיחות  ושטפי דם כמו כן הריפוי מהיר יותר ומאפשר שיקום סופי מהיר יותר.
ניתן לראות זאת בהרמות סינוס זעיר פולשניות  עם טכנולוגיה  מתקדמת וכן בביצוע של השתלות ממוחשבות
אשר ממקסמות את מיקום והתקנת השתל בצורה המייטבית ומהירה  מאוד ולעיתים ללא צורך בתפרים.
בנוסף ישמוש ברפואת שיניים דיגטלית המאפשרת תיכונן וכיצוע מדוייק יותר  של כתרים וגשרים  מחומרים מתקדמים ואסטטיים יותר.
 
מהן להערכתך התכונות האישיות שאתה מביא איתך למרפאה שמייחדות אותך ומציעות ערך מוסף למטופלים?
סקרנות  מקצועית ,ידע נרחב, יכולת טכנית ועם זאת  אמפתיה  ורגישות למטופל  ובנוסף היכולת לבצע הן את ההשתלה והן
את השיקום מאפשר לי כרופא לתת את הטיפול  המתאים ביותר לכל מטופל באופן אישי .
 
איך אתה מגדיר הצלחה בטיפולים שאתה מבצע?
הצלחה היא החיוך הגדול שאני מקבל מן המטופל  - באותם המקרים בהם מגיע מטופל אשר בגלל חוסר שיניים או שיניים
במצב לא טוב אינו מחייך ( או מחייך עם פה סגור) , אינו מסוגל לאכול כמעט ( או שתמיד מחפש משהו רך לאכול)
, תמיד יש כאב שיניים כזה או אחר – באותם המקרים , לאחר טיפול   והחזרת "השיניים"- ( לעיתים אף ביום אחד)
המטופל  מחייך בפה מלא , יכול לאכול כל דבר והביטחון העצמי חוזר אליו , ממש רואים איך שיקום השיניים גרם לשינוי דרמטי במטופל .
זוהי הצלחה וזה ממלא אותי סיפוק עצום ולמרות ששיקמתי המון מטופלים  , עדיין כל פעם אני מתרגש מחדש.
 
מה הסיפור הכי המורכב או מאתגר שפגשת בקליניקה? איך התמודדת עם הסיטואציה?
קשה לתת תשובה  כי ישנם כל מיני מטופלים אשר מאתגרים באופן שונה  - יש מטופלים אשר רמת החרדה שלהם כל כך גדולה
כך שרק להגיע למרפאה הדבר דורש מהם התמודדות קשה  ועל ידי טיפול  מתאים  הם מצלחיחם לסיים טיפולים.
ישנם מטופלים אשר סובלים מחוסר גדול של עצם ויש קושי גדול בשיקום – ובאמצעים וטכנולוגיות   מתקדמות  מקבלים שיקום
קבוע בדומה לשיניים הקבועות שהיו להם.
 
מה הם תחומי ההתעניינות שלך מעבר למקצוע? מהם התחביבים והעיסוקים הנוספים שלך?
יש לי המון תחביבים ולצערי מעט זמן- מאוד אוהב לעסוק בספורט- יוגה  פילטיס וחדר כושר , כמו כן אוהב מאוד לטייל בעולם ולצלם
כך שזה משלב שני תחביבים. בנוסף בשנתיים האחרונות נכנסתי לעולם של הריקודים הלטיניים וביחד עם אישתי רוקד סלסה ובאצ'טה
3-4 פעמים בשבוע. מאוד אוהב  לבשל ( בעיקר בסוף שבוע).
 
מבחינה מקצועית, איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים מהיום?
ממשיך להתקדם ולהטמיע  ידע וטכנולוגיות  חדשות  לטובת המטופלים  ולטובת הסקרנות הטבעית שלי וכך שומר על עצמי מפני שחיקה.
 
בהליכים רפואיים שכאלה חשובים במיוחד הקשר, ההכנה, התכנון המקדים והליווי להחלמה של כל מטופל.
איזה ליווי מספקת המרפאה שלך למטופלים?
אני רואה את המטופל כשותף  ולכן כבר בפגישה הראשונה  מברר מה  המטופל רוצה , בוחן את הפה  ואת הצילומים הרלוונטיים
(יש לי במרפאה מכשיר צילום פנורמי וCT- דבר שחוסך למטופל  זמן וטירחה), מסביר למטופל ומשתף אותו באפשרויות
 הטיפול , עושה ביחד עם המטופל תיאום ציפיות.במהלך הטיפול מסביר למטופל כל שלב ושלב, נותן הסבר והוראות  
מה  לעשות  לאחר הטיפול.  יום למחרת טיפול מורכב אני מתקשר למטופל לדרוש בשלומו,
כל מטופל מקבל את מספר הטלפון שלי. לאחר סיום הטיפולים המטופל מגיע לטיפולי תחזוקה  וביקורות תקופתיות.
 
עולם הרפואה מתחדש כל הזמן, איך אתה שומר על עכשוויות עם הטרנדים והאפשרויות לביצוע פרוצדורות שונות?
העולם בכלל ובפרט עולם הרפואה  - מתקדם בקצב מהיר – יש כל הזמן המצאות חדשות , טכנולגיות חדשות – הן במחקר הביולוגי
והן בפיתוחים הטכנולוגיים, לכן אני כל הזמן הולך לקורסים השתלמויות  וכנסים ,בנוסף אני חבר וועד  בעמותה הישראלית להשתלות
דנטליות- אשר שמה למטרה  להביא את מיטב המרצים והקורסים לרופאי השיניים , כך שאני נחשף כל הזמן לחידושים  בעולם רפואת השיניים.
 
אם לא היית רופא – באיזה מקצוע היית בוחר, ולמה?
שאלה קשה מאוד – כפי שציינתי מאז שאני זוכר את עצמי , ידעתי שאהיה רופא. בכל מקרה הייתי בוחר מקצוע המשלב
יכולות שכליות עם יכולות  טכניות.

כרגע  בצל החשש מנגיף הקורונה הצוות במרכז בניהולך עובדים כרגיל? ומעניקים את כל טיפולי השיניים? או שמשהו השתנה בצל ה"מציאות החדשה"? 
על פי הוראות  משרד הבריאות  מרפאות שיניים אינן יכולות לעבוד כרגיל אלא להעניק רפואת חירום בלבד.
 מאחר וההדבקה של וירוס הקורונה מתבצעת על ידי אירוסול, רופאי השיניים והצוות הרפואי נמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. 
 מטופלים פונים אל המרפאה  ומתארים את הבעיה שלהם במידה  והבעיה דורשת טיפול מיידי ( כגון כאבים , נפיחות , כתר שנפל) , 
מצבעים שאלון טלפוני לגבי המצב הבריאותי והאם יש חשד לקורונה, במידה  והמטופל אינו חשוד כחולה  או נשא – הוא מוזמן למרפאה . 
חום גופו נבדק וכן הוא ממלא שאלון ומצהיר שהכל תקין אצלו ( במדיה  וקיים חדש להיותו נשא או או חולה  - 
הוא נשלח לבית החולים או למרפאות יעודיות  לצורך טיפול בשיניים).
 

מרפאות השיניים אמונות כל הזמן על שמירה על הגיינה,  סטריליות ומניעת הדבקות . אולם לאור המגיפה  
נוקטים באמצעי זהירות נוספים: כל המשטחים במרפאה כולל חדר ההמתנה  עוברים חיטוי כל הזמן , מרווחים את הזמן בין המטופלים
 על מנת שלא יהיו הרבה מטופלים בחדר ההמתנה. בחדר הקבלה יש אלכוג'ל  .הצוות  מתמגן ע"י חלוקים שלמים אשר אינםן חדירים למיים וכן במסיכות ומגן פנים.
 המטופל שוטף את הפה  במי חמצן וכלורהקסידין וכן במידת האפשר נמנעים מטיפולים אשר גורמים לאירוסול . במקרים בהם ניתן, הטיפול מבוצע עם סכר גומי .

מה המסר שהיית רוצה להעביר למטופלים שמגיעים אליך לטיפול בצל החשש מנגיף הקורונה?
הטיפול בשלב זה  הינו רק למקרי חירום , הצוות  עושה כל שביכולתו על מנת להקטין את הסיכוי בהדבקה- יש שאלון וכן אמצעי עזר להקטנת אפשרות להדבקות.

מה המסר שהיית רוצה להעביר לדור החדש של הרופאים
רפואה זה  לא מקצוע – רפואה זה יעוד. בעידן של הטכנולוגיות המתקדמות קל לשכוח את החלק האנושי. תובילו את המקצוע קדימה
 ותגיעו ליכולות מדהימות אבל אל תוותרו על האנושיות , האמפטיה  והדאגה  האמיתית  למטופל.